četrtek, 10. april 2008

Letošnjo šolsko leto so nam z donacijami že pomagali:

  • Šou
    http://www.sou-lj.si/











  • Žito Gorenjka http://www.gorenjka.com/





  • JOŠT d.o.o. (proizvodnja, trgovina in založništvo)
    http://www.jost.si/






  • J&O d.o.o. Savska c. 14, Kranj



  • Simon Brenkuš, na vidmu 51, Zg.Besnica







    • Kmetijska trgovina Flis, Studenčice 5, Lesce




    • Pekarna Magušar


































    • Slaščičarna Rendez Vous (Kranj)

    sreda, 9. april 2008

    zaključna delavnica drugega sklopa na osnovni šoli Matije Čopa

    Ko smo se vsi zbrali, smo se posedli v krog in se najprej lepo pozdravili na naši zadnji (zaključni) delavnici, ki je namenjena proslavljanju in zabavanju.
    Za začetek smo začeli z igro, katera je vsem najbolj ostala v spominu oz. smo se ob njej najbolj nasmejali. To je bila igra SLON-TOASTER-BALERINA.
    Po končani igri smo nadaljevali z odgovori na vprašanja, katera so še nam ostala iz pete delavnice, saj smo se prejšnjič zmenili, da jih danes zaključimo. To so bila 4 vprašanja iz sklopa odvisnosti in dve iz sklopa projekt Moja odločitev. Odgovarjali smo na vprašanja na tak način kot smo ga izbrale že na peti delavnici. Ta del nam je vzel kar nekaj časa, saj smo iz vsakega vprašanja razvili krajšo debato.
    Sledila so darilca, in sicer KNJIGA POHVAL. Vsak od učencev je dobil moder papir, ki ga je prepognil na pol, nato pa na prvo stran napisal svoje ime in to knjigico dal naprej svojemu sošolcu, sošolki na desno. Nato je vsak napisal nekaj lepega, dobro lastnost o tej osebi, katero ime je bilo napisano na prvi strani. Na koncu je nazaj dobil vsak svojo knjigico s svojimi dobrimi lastnosti, ki so mu jih napisali ostali sošolci in sošolke. Vmes pa smo študentke pazile, da niso napisali kaj grdega o svojem sošolcu ali sošolki. Na koncu, ko je vsak v roke dobil svojo knjigico, se je razvnel po učilnici velik nemir, saj so bili radovedni kaj jim je kdo napisal in predvsem kdo je napisal katero lastnost.
    Potem smo se še zmenili kako in kaj bodo predstavili staršem kaj vse smo letos počeli na delavnicah ter kaj so se naučili. Odločili so se, da bodo staršem zaigrali temo ene delavnice, ostali učenci iz drugega razreda pa bodo morali ugotoviti katera delavnica je to bila in njen naslov.
    Za konec današnje delavnice pa smo še učence poprosile, da nam povedo svoje mnenje o letošnjih delavnicah, da naj ocenijo naše delo, da naj povedo pozitivne in negativne stvari delavnic, saj jih bomo samo tako lahko izboljšale. Nato pa so že prišli po nas, da se lahko pridružimo staršem, saj so končali s predavanjem.

    torek, 1. april 2008

    5. delavnica drugega sklopa na osnovni šoli Matije Čopa

    Ko smo se zaspano posedli v krog, smo otroke najprej lepo pozdravile, jih opozorile na zadnjo delavnico naslednji teden in jih presenetile s prvoaprilsko šalo, ki jih je kar pošteno zbudila. Ko smo se nasmejali, smo naredili krajšo evalvacijo prejšnje delavnice, v okviru katere nas je obiskal Trkaj. Otroci so bili nad njim zelo navdušeni in hvaležni, da nas je obiskal, hkrati pa so lahko spoznali tudi delček njegove zgodbe, katere dogodivščine so se nanašale tudi na alkohol in škodljive posledice le-tega.
    Sledila je igra »konjska dirka«, ob kateri smo se dokončno sprostili, zbudili, ponovili dogovore in se pripravili na današnjo tematiko delavnice. Tokrat smo namreč študentke odgovarjale na vprašanja otrok, ki so jih postavljali na koncu prve in tretje delavnice. Odgovore smo razporedile v štiri različne sklope, ki so zajemali:
    1. sklop – zabavna vprašanja
    2. sklop – spolnost
    3. sklop – odvisnosti
    4. sklop - projekt Moja Odločitev
    Preden smo jim odgovorile na vsako vprašanje, smo se obrnile tudi nanje in jih povprašale, kako bi oni odgovorili na določeno temo. Tako smo vsak odgovor še skupaj pokomenirali, predebatirali in diskutirali o različnih temah. Ker nas je čas na koncu že zelo preganjal, smo se dogovorili, da bomo na vprašanja, ki so nam še ostala, odgovorili na začetku zadnje, 6. delavnice.
    Preden smo se razšli, smo otrokom zopet razdelile liste, na katere so zapisali, kaj jim je bilo tokrat všeč in kaj ne.
    Rezultat današnje delavnice se nam je zdel zelo dober in pozitiven, saj so otroci popolnoma prisluhnili odgovorom na njihova vprašanja, aktivno sodelovali v diskusiji in bili ob koncu vidno zelo zadovoljni.

    torek, 25. marec 2008

    4. delavnica drugega sklopa na Osnovni šoli Matije Čopa



    Današnje delavnice so se razlikovale od vseh prejšnjih, saj smo v delavnice vključile posebnega gosta. Ravno zato so se tudi zbrali učenci obeh razredov skupaj v enem razredu. Ko so vsi našli svoj sedež je sledil uvodni pozdrav , kateremu je kot ponavadi sledila igra. Šli smo se vislice, saj smo preko besed, ki smo jih ugibali ugotovili, da je gost današnje delavnice znani slovenski raper Trkaj. Seveda, smo ga v razred sprejeli z glasnim ploskanjem, na obrazih učencev pa se je videlo presenečenje in šok.
    Ko so se učenci malo umirili, je dobil besedo Trkaj, ki se je z učenci brez težav ujel in tako z njimi debatiral o pozitivnih načinih sproščanja in o vsem drugem, kar jih je zanimalo. Tako smo se pogovarjali o projektu Z glavo na zabavo, v katerem sodeluje, o njegovi televizijski oddaji, njegovih hobijih, njegovih poznanstvih z drugimi znanimi Slovenci… in seveda o njegovi glasbi. Trkaj je učence še posebej razveselil s tem ko jim je zarepal na besede, ki so jih oni povedali in kasneje tudi, ko jim je zarepal svoj znan komad Dihi z mano.
    V zaključku smo jih prosili,da do naslednjič sestavijo kakšno rimo, pri čemer jim je primer predstavila Nežka. Nato jim je Trkaj še razdelil avtograme, me pa smo jim za popotnico ponudile mercatorjev sok.
    Med današnjo delavnico je bila z nami tudi novinarka Suzana Kovačič iz revije Kranjčanka.




    Tudi v naši vrsti sta dve nadarjeni za stresanje rim, in sicer Nežka ter Mojca.

    Dons spoznal smo našga Trkaja,

    pokazal nam je kako rima nastaja.

    Povedal je zgodbe - dve ali tri,

    nam se pa res se nikamor ne mudi.

    Marsikaj novega smo se naučili -

    namesto alkohola sok bomo pili.

    Naredil med nami res je cel žur,

    takih želimo si še več ur.

    (Nežka)

    Z nami danes na delavnico prišel je Trkaj,

    odprl šolska vrata na stežaj.

    Otroci v hipu "plosk plosk" ritem so ujeli,

    ko vid'li njegov simpatičen obraz so b'li veseli!

    Da se žurat brez alkohola lohk, je povedu,

    pustil usta odprta celemu razredu.

    Dela tisto kar ga veseli,

    nad našimi hobiji smo se zamislili vsi.

    Sprva plaho,

    potlej glasno

    smo ga spraševali.

    Hitro ritem mu z rokami dali

    in zraven peli.

    Rime je kot z rokava stresal,

    ob njegovem rapu bi člowk najraje kar zaplesal.

    S pozitivno energijo nalezu nas je danes vse.

    Mislim, da si zaslužil velik aplavz je!

    (Mojca)

    Dihi z mano,
    dihi dihi z mano,
    rekel Trkaj je med mnozico zbrano.
    Nas nasmejal in ogrel,
    clo nekej komadov nam je zapel.
    Rime mu grejo - to morte priznat,
    da zmanjka mu idej - ni se za bat.
    Fant je simpaticen od glav do peta,
    naj slisi se glas njegov vse do neba:
    Dihi z mano,
    dihi dihi z mano...
    (Nežka)

    torek, 18. marec 2008

    3. delavnica drugega sklopa na Osnovni šoli Matije Čopa

    Učence smo pričakale posedene v krog. Ko so slednje storili tudi sami, smo pričeli z delom. Uvodnemu pozdravu je sledila ogrevalna igrica s pomočjo katere smo ponovili naše medsebojne dogovore. Že ob igranju je bilo čutiti malce nepripravljenosti za delo, ki se je tekom delavnice še nekoliko stopnjevala. Nato smo jih seznanile s potekom nadaljnjega dela. Razdeljeni v dve skupini so prisluhnili pripovedovanju zgodbe o dveh najstnikih, ki zaradi neodgovornosti zapadeta v težave. Vsaka skupina je natančno sledila zgodbi enega akterja, saj so zaključku pripovedi sledila vprašanja, nanašajoč se na dotično osebo. Nekateri so res pozorno poslušali in odlično odgovarjali. Kar nekaj se jih je vključilo v nadaljnjo razpravo, v kateri so izvedeli marsikaj novega in predvsem zanimivega. Ko smo jih izprašale vse potrebno, smo oblikovali sporočilo delavnice. Sledilo je pisanje osebnih vprašanj in mnenj (pozitivnih in negativnih) o našem delu, delavnicah. Presenetljivo nam je po vsem tem ostalo še nekaj časa, ki smo ga izkoristili za zabavanje ob igranju igre. Kljub manjši nemotiviranosti, na katero sta imela vpliv zgodnja ura in slabo vreme, smo tudi to delavnico uspešno pripeljale do konca.

    torek, 11. marec 2008

    2. delavnica drugega sklopa na Osnovni šoli Matije Čopa

    Danes smo izvedle drugo delavnico na OŠ Matije Čopa. Tokrat smo za spremembo otroke pričakale posedene že v krogu. Ko so se nam pridružili še otroci, smo pričeli z uvodnim pozdravom. Temu je sledila igrica za sprostitev, ob kateri smo se vsi, tako otroci, kot tudi me, dokončno zbudili. Hkrati smo med igranjem ponovili tudi dogovore.
    Sledil je osrednji del, v katerem je bilo veliko pisanja. Otroci so namreč morali na listke pisati odgovore na vprašanja, ki smo jim jih postavile me. Kot je bilo opaziti, niso imeli ravno veliko težav s tem. Nato je sledila še razprava, v kateri je najprej vsak podelil z ostalimi člani enega od odgovorov, ki ga je predhodno napisal. Nato pa smo se vsi skupaj pogovarjali o temah, ki so se navezovale na te odgovore. Po daljši debati smo skupaj sooblikovali sporočilo delavnice in ga napisali na plakat. Na koncu pa smo jim razdelile še liste, na katere se imeli možnost napisati svoja pozitivna in negativna mnenja v zvezi z delavnico. Za zaključke smo se še malo posladkali z dobrotami naših donatorjev.

    ponedeljek, 10. marec 2008

    OBISK MEGACENTRA S 6. RAZREDI OŠ MATIJA ČOP KRANJ

    V ponedeljek, 10.3.2008 smo skupaj s šestošolčki OŠ Matije Čopa, s katerimi smo izvajali 1. sklop delavnic, obiskali Megacenter v Kranju, ki nam je kot donator podaril eno uro brezplačnega fitnesa. Rekreacije smo se udeležile 3 članice projekta ter otroci 6.a in 6.b razreda. Skupaj smo preživeli zelo prijetno, rekreativno in veselo urico, v kateri smo preizkusili različne fitnes naprave, se sprostili, spotili in se dobro razmigali.


    torek, 4. marec 2008

    1. delavnica drugega sklopa na osnovni šoli Matije Čopa

    Danes, 4.3.2008, smo študentke pričele z izvajanjem novega sklopa delavnic na Osnovni šoli Matije Čopa v Kranju, vendar smo se tokrat lotile druge stopnje, kar pomeni, da se delavnice odvijajo skupaj z osnovnošolci, ki so bili že lansko leto vključeni v projekt Moja odločitev in so že sodelovali skupaj z nami.
    Najprej smo drug drugega lepo pozdravili. Ker se vsi med seboj še nismo poznali, smo se tudi predstavili in izdelali verižice z imeni. Sledilo je oblikovanje skupnih dogovorov o tem, kako bomo v prihodnje sodelovali oziroma kakšna bi skupina morala biti, da bi se v njej vsi dobro počutili. Ko smo te dogovore zapisali na plakat, je sledila igra za sprostitev. V njej so uživali tako otroci kot tudi me študentke in tako smo se skupaj dodobra prebudili ter sprostili.
    V osrednjem delu današnjega druženja smo na kreativen in zanimiv način ponovili sporočila iz prve stopnje delavnic, nato pa smo otroke povabile, da skupaj z nami izoblikujejo prihajajočo peto delavnico. To smo storile na način, da smo vsakemu izmed njih razdelile list, na katerega so imeli otroci možnost anonimno zastaviti kakršno koli vprašanje, ne glede na temo in področje. Na vsa zastavljena vprašanja pa bomo tako poskušale odgovoriti na omenjeni peti delavnici.
    Na koncu smo se vsi posladkali z Lumpijevimi sokovi in pa Gorenjkino temno čokolado!

    torek, 12. februar 2008

    zaključno delavnica na osnovni šoli Vrhovci

    Zaključna delavnica na OŠ Vrhovci je bila 12.2.2008 ob 16.30. Dekleta smo se dobile ob 16.00, kjer smo pripravile vse potrebno za zaključno delavnico. Pripravile smo učilnico v kateri so imeli starši predavanje strokovnjakinje na področju zasvojenosti Ksenije Ramovš ter pripravile pogostitev za zaključek delavnic. Kasneje smo se odpravile na glavni hodnik, kjer smo pričakale otroke. Zelo smo bile presenečene, saj je iz našega razreda prišlo samo pet otrok. Z otroki smo se odločile, da se ne bomo združile z drugim razredom, kljub malemu številu. Izkazalo se je, da je bil ta odločitev res dobra, saj so se otroci zelo zabavali ob igrah, ki smo jih pripravile za njih. Igrali smo nogomet, sadno kupo, tihi telefon, prav tako pa so nas tudi otroci naučili nekaj svojih iger. Po prvem sklopu iger pa smo se z otroci pripravili na nastop pred starši. Otroci so pokazali veliko zanimanje za nastop. Zmenili smo se, da bodo zaigrali pravila, ki so jih spoznali preko delavnic, otroci z drugega razreda pa bodo ugibali kaj oni igrajo. Pokazali so veliko izvirnosti, humorja, ter smisla za igranje. Ko pa smo se pripravili, nam je ostalo še kar nekaj časa. Zato smo ta čas namenile ponovno igram, pogovoru z učenci ter skupinskemu fotografiranju. Nato pa smo odšli v učilnico v kateri so nas že čakali starši, razredničarki in še drugi delavci šole. Skupaj z učenci smo se posedle v sredino kroga in pričeli smo z predstavitvami. Dve študentki sta še na hitro povedali staršem kaj smo na delavnicah počeli in kaj ta pravila sploh so, nato pa smo začeli. Ko so otroci drugega razreda uganili vsa pravila, je sledila še njihova predstavitev. Pripravili so nam kratek kviz, ki se je nanašal na sporočila naših delavnic. Tako se je naše druženje počasi zaključevalo. Za konec sta nekaj besed o samem projektu povedali tudi razredničarki. Obe sta pokazali veliko navdušenja nad samimi delavnicami.
    Preden pa smo se razšli, pa smo še vse povabili k prigrizku, kjer smo s starši, učitelji in učenci na kratko poklepetali.

    zaključno srečanje na osnovni šoli Vrhovci

    DISKUSIJA S STARŠI 12.2.2008 ob 16.30
    Zbrale smo se že ob 16h, da smo pripravile učilnico. Odmaknile smo mize, razporedili stole in okoli po mizah smo naložile pijačo, čokolade in piškote, ki so jih dobili od donatorjev.
    Ko so starši zbrali, je najprej razredničarka pozdravila starše in jim nekaj povedala v zvezi z organizacijo šole. Potem smo bili na vrsti mi.
    Na začetku je Urša na kratko predstavila projekt, nato je Natalija nekaj povedala o donacijah in o objavljenih člankih v medijih, zaključila je Branka, ko je starše prosila naj izpolnijo ankete in predstavila mag. Ksenijo Ramovš.
    Mag. Ksenija Ramovš je naprej predstavila sebe. Povedala je kje dela, s čim se ukvarja in da je tudi ona mati. Povabila je starše k diskusiji Ozračje je bilo prijetno, tako da so se straši že na začetku vključili v razpravo. Najprej je beseda tekla o pohvalah. Kdaj starši svoje otroke pohvalijo in kdaj jih še morda dodatno nagradijo in kako.
    Diskusija se je naprej razvijala še o vrednotah, mejah,… Beseda je tudi tekla o tem, da v istem stavku ni dobro uporabiti pohvala in grajo. Za to ponavadi uporabljamo besedi ampak, toda. S takim ravnanjem uničimo vse kar smo povedali prej v pohvali.
    Diskusija je bila pestra, umirjena vendar nabita z energijo ter obenem sproščena. Vsi starši so prišli do besede.
    Ko smo zaključili, so bili na vrsti otroci, ki so predstavili staršem delo na delavnicah na zelo izviren način. Videli smo, da so zelo spretni v igranju različnih vlog. Razdeljeni so bili v dve skupine in ena skupina je morala uganiti, kaj druga skuša prikazati.
    Zaključili smo z mnenji o našem projektu s strani razredničark ter nadaljevali z neformalnim druženjem.