sreda, 9. januar 2008

1. delavnica na osnovni šoli Vrhovci

Tokrat smo začele sodelovanje z OŠ Vrhovci, natančneje s 7. razredi 9-letke. Naši združeni prvi dve delavnici smo izvedli po njihovem pouku, kar je nekoliko vplivalo na intenzivnost našega dela, saj so bili otroci že precej utrujeni, kar je pri nekaterih vplivalo tudi na padanje koncentracije ter pozornosti. Že takoj na začetku smo umaknili klopi ter ustvarili krog, v katerem se je vse nadaljnje dogajanje tudi odvijalo. Ko smo se predstavile ter otroke informirale o osnovnih podatkih naših delavnic (namen, kako bomo delali, kdaj se bomo sestajali…), je sledilo predstavljanje otrok ter oblikovanje pravil, ki so jih uspešno sestavili ter jih napisali na plakat. O vsakem pravilu posebej smo se tudi pogovorili in med samo delavnico otroke večkrat opozorili nanje. Po naši igrici, ki nas je vse skupaj vidno sprostila, je sledil pogovor o alkoholu, v katerem so otroci lepo sodelovali, podajali asociacije, svoje izkušnje, zgodbe – nekateri so se držali bolj v ospredju in so intenzivneje sodelovali ter bili bolj zgovorni, drugi pa so raje poslušali nekoliko bolj v ozadju. Po končani prvi debati smo uspešno izoblikovali sporočilo 1. delavnice (alkohol škoduje), nato pa je sledil uvod v naslednji del, v katerem smo se pogovarjali o vzrokih pitja alkohola. Za sprostitev smo zopet odigrali igro – tokrat bolj gibalno, nato pa smo otrokom prebrale zgodbo o treh prijateljih, ki so se prvič srečali z alkoholom. Otroci so se zelo umirili in z zanimanjem prisluhnili pripovedi, po koncu pa so uspešno odgovarjali tudi na vprašanja, ki so se navezovala na pravkar slišano zgodbo. Sledilo je 7 trditev, ki smo jih prebrale otrokom, oni pa so jih morali povezati z različnimi možnimi dejstvi. Tudi to jim je šlo dobro od rok, vmes pa se je v okviru vsake trditve zopet razvil zanimiv pogovor, kjer so se nekateri zelo izkazali s svojim znanjem o alkoholu ter asociacijami, ki so jih delili s skupino. Na koncu so zopet oblikovali sporočilo na temo, ki so ga napisali poleg prvega. Zadnje minute smo izkoristili za reševanje anket o današnjih delavnicah, ki smo jih razdelile otrokom ter za informiranje o domači nalogi – izdelavi papirnate kocke, kamor vsak napiše svoje dobre lastnosti.
Kljub temu, da so bili danes otroci bolj utrujeni, razposajeni in nekateri tudi manj skoncentrirani, smo delavnice uspešno pripeljale do konca.

Ni komentarjev: