četrtek, 5. april 2007

Koncept projekta

Kratka predstavitev

V projektu 'Moja odločitev' smo vključeni študentje 4. letnika Fakultete za socialno delo, Univerza v Ljubljani, pod mentorstvom mag. Pavle Rapoša Tajnšek. V projektu sodeluje 15 študentov z jasno razdeljenimi vlogami in nalogami. Za ta projekt smo se prostovoljno združili v okviru obvezne študijske dejavnosti, ki jo poimenujemo 'akcijski projekt' pri predmetu 'skupnostno socialno delo'.

'Moja odločitev' je preventivni projekt in je nekako nadaljevanje že več časa trajajočega projekta 'Sporočilo v steklenici', ki je aktualno meseca novembra. Namen projekta je ozaveščanje ljudi o manj tveganem pitju alkohola, o posledicah alkoholizma na fizični, psihični in socialni sferi človeka. Zaradi pozitivnega odziva pri delu na stojnicah in na podlagi pridobljenih komentarjev mimoidočih, smo se odločili, da bi bolj poglobljeno izvedli svoj projekt, ki pa ne bi bil baziran toliko na ideji ozaveščanja o tveganem pitju alkoholnih pijač, ampak predvsem na urjenju socialnih veščin, pozitivne samopodobe, spodbujanja asertivnega načina življenja. Ker pa izhajamo iz koncepta skupnostnega in participatornega dela z uporabniki, smo se odločili, da bi v projekt poleg otrok vključili tudi starše.

Opredelitev projekta in našega dela

Vizija:

Ozavestiti osnovnošolce o posledicah tveganega pitja alkoholnih pijač ter jih usmerjati v pridobivanje asertivnosti, v postavljanje meja ter jih naučiti reči 'ne' alkoholu.

Cilji:

Kontinuirano delo z osnovnošolci 6. razreda v obliki delavnic – delavnice so usmerjene v asertinost otrok, v povezavi s tematiko alkoholizma. Poudarek je na participaciji, aktivnosti otrok v delavnicah. V izogib promociji alkohola, smo se v delavnicah usmerili v interaktivno delovanje, ki pa se bo še vedno naslanjalo na našo tematiko. Da bi imele delavnice večji učinek, so oblikovane tako, da si vsebinsko sledijo - v načrtu imamo od 5 do 6 delavnic. Delali bi torej samo s 6. razredi, saj je ta generacija otrok ravno na prehodu v adolescenco in je zato, po mnenju strokovnjakov, ravno z njimi delo na našo tematiko najbolj učinkovito, saj so v obdobju življenja, kjer se njihova identiteta najhitreje oblikuje. Velja omeniti, da se zgledujemo po delavnicah, ki se izvajajo, sicer z generacijo petošolcev, na Inštitutu Anton Trstenjak.

Staršem in razredničarkama smo študentje na roditeljskem sestanku na kratko predstavili namen, vizijo, cilje in vsebino našega projekta dela z otroki. Od staršev smo pridobili soglasje in jih hkrati povabili k sodelovanju in participaciji, saj menimo, da so zelo pomemben subjekt v življenju lastnih otrok in pri oblikovanju njihove identitete, vrednot in življenjskih ciljev. Poskušali smo jih vzpodbudili k lastnemu razmišljanju o problematiki ter jih zaprosili za podelitev mnenj in izkušenj. Poskušamo ozavestiti pomembnost medgeneracijskega sodelovanja. Prav tako pa smo ponudili možnost, da organiziramo kakšno predavanje na izbrano temo. Odziv je bil pozitiven, zato bomo predavanje organizirali. Oprti smo za vse predloge staršev na temo preventivnega dela proti škodljivem pitju alkohola pri otrocih in mladini.

Metode in tehnike dela:

Pri našem delu se opiramo na metode socialno kulturnega dela, skupnostnega dela (vzpodbujanje medgeneracijskega sodelovanja), skupinsko delo - spodbujanje skupinske dinamike; interaktivno metodo dela z mladimi, metode krepitve moči; uporabljali pa bomo tudi informiranje, diskusijo, diskusijske skupine, igranje vlog, trening asertivnosti, vključevanje pomembnih drugih (strokovnjakov) itd.

Časovna razporeditev dela:

Delo s starši: februar 2007: (uvodno) srečanje, diskusijska skupina, da predstavimo naš projekt ter pridobimo soglasje za delo z otroci, od izraženem zanimanju kasneje še nadaljnje delo

Delo z otroki: od februarja do aprila vsak teden, skupno od 5 do 6 srečanj (delavnic). Trajanje ene delavnice je 45 minut.

Ni komentarjev: