sreda, 11. april 2007

Poročilo 2. delavnice

Otroci so ob našem prihodu hitro postavili stole v krog, nato smo se pozdravili in začeli uvodno oz. ogrejevalno igro;

Janja je povedala potek igre in smo z njo začeli. Ko smo bili postavljeni v krogu, jim nekaterim ni bilo jasno kako se bodo lahko drugemu usedli na kolena. Opazile smo, da je deklicam bilo malo neprijetno, ko so se morale fantom usesti na kolena, še posebej eni deklici, ki je imela oblečeno krilo. Bili so tudi presenečeni, kako se bomo me usedle na njihova krila, še posebej je bilo zanimivo, saj je ena deklica začudeno pogledala Janjo, ki je bila pred njo, saj je Janja zelo velika. Igro smo morali ponoviti in v tretjo nam je uspelo se vsem usesti na kolena in nato vstati. Igra jim je bila všeč, saj so se med njo zabavali in smejali.

Po igri smo šli na ponovitev pravil. Pravila so si vsi zapomnili in so jih tudi lepo po vrsti povedali.

Domačo nalogo so vsi naredili, kar smo videle iz listov, ki so nam jih prej dali, nato je vsak povedal vsaj en vzrok pitja, ki se spomni, da ga je napisal na list. Naštevali so najrazličnejše vzroke pitja alkohola, npr.: radovednost; da bi radi postali frajerji; zaradi težav; v pitju ljudje iščejo tolažbo; nekateri hočejo biti podobni prijateljem, ki že pijejo; jih drugi silijo v pitje alkohola; pivo je ceneje od 2 dcl soka;… Bile smo zelo presenečene kaj vse so se spomnili, da so vzroki pitja alkohola.

Špela je prebrala zgodbo. Zgodbo so vsi z zanimanjem poslušali. Na zastavljena vprašanja, ki so se navezovale na zgodbo so odgovarjali jedrnato, odgovore so povezovali z zgodbo(npr. Nina ni posegla po alkoholu, ker se je uprla, je videla po TV, da je škodljiv), iz zgodbe so naštevali vzroke pitja alkohola (radovednost Matjaža, hotel je poskusiti, ker je videl prijatelje iz soseske, ki ga pijejo, ko jim je dolgčas). Zelo pametno so razmišljali.

Nato smo povzeli kaj smo vse sedaj povedali, katere vzroke pitja smo našteli, potem pa smo vzroke pitja napisali na tablo. Nekatere vzroke smo skupaj preoblikovali, da so imeli smisel in da so bili čimbolj jasni ter preprosti (npr. pritisk vrstnikov, uporništvo), smo pa še nekatere dodali, ki so jih učenci še posebej večkrat omenili (npr. jeza, žalost, da bi bil frajer). Trditve so takoj povezali z ustreznim vzrokom, pri eni trditvi se med sabo niso strinjali in smo jim me nato nakazale pravi vzrok. Pri vsaki trditvi smo malo tudi komentirali zakaj se ne splača piti alkohola, smo navedli primere iz lastnih izkušenj. Pri vprašanju Zakaj se ne splača piti alkohola, so dajali zelo dobre argumente, npr. ker je škodljiv zdravju; potem ko se napiješ ne veš kaj delaš (ena deklica je povezala to s spolnostjo, da se lahko spustiš v spolne odnose in drugi dan ne veš za to); drugi dan imaš mačka, težave ne odpraviš z alkoholom, ampak se z njim še povečajo; doma imaš težave; pride do nasilja, pitje te ne dela odraslega, dolgčas lahko preženeš z različnimi hobiji, alkohol redi in tako ne odpraviš težave, če piješ zaradi tega, ker si debel in te drugi ne marajo. Pri tej debati niso bili tako zelo zgovorni, kaj pa so povedali pa so bila zelo dobra razmišljanja. Ugotovile smo, da so zelo pametni, še bolj kot smo pričakovale.

Ker še nam je ostalo nekaj časa, smo jih spraševale o tem Ali veste, da…?, ki smo si enih par trditev že v naprej pripravile. Tu pa je bil velik odziv, še posebej ko smo jim omenile kaj naj naredijo za domačo nalogo in kaj bo tema naslednje delavnice, saj so dobili raznorazne asociacije in so začeli pripovedovati o svojih slabih izkušnjah z vinjenim človekom ter o posledicah alkohola (npr. lahko povzročiš prometno nesrečo, pri spuščanju raket lahko drugega poškoduješ,…). Pri pripovedovanju o svojih izkušnjah so se zelo odprli in razgovorili, tako da smo jih že morale prekinjati, saj je bilo konec ure. Vse smo bile zelo presenečene, kako so se odprli in začeli pripovedovati svoje izkušnje in primere.

Ni komentarjev: